آشنایی با 5 دیدنی برتر جزیره کیش
نوشته شده توسط : ادمین

آشنایی با 5 دیدنی برتر جزیره کیش

جزیره کیش از زیباترین جزایر ماسه‌ای در دنیا به شمار می رود که در جنوب ایران با همه ی ویژگیها و جاذبه های دیدنی منحصر اسکله تفریحی کیش بفردش واقع شده است. جزیره کیش یکی از بهترین نقاط توریستی ایران است که سالانه گردشگران بسیاری این جزیره را به عنوان مقصد گردشگری خود برمی گزینند.

گردشگرانی قصد سفر به این جزیره ی دیدنی را دارند توصیه می شود با ما همراه شوند تا با بهترین جاذبه های گردشگری و توریستی این جزیره آشنا شوند.

شهر زیر‌زمینی کاریز کیش

شهر زیر‌زمینی کاریز کیش از جمله بهترین دیدنیهای کیش به شمار می رود که دارای قدمت 2500 ساله است. این کاریز در زمان های قدیم مانند اداره آب و فاضلاب امروزی کاربرد داشته است و جهت تامین آب شرب و شیرین ساکنین جزیره استفاده می شده است. یکی از عجایب شهر زیر‌زمینی کاریز کیش سیستم آب ‌رسانی این کاریز به سطح زمین است. به جهت اینکه جزیره کیش شیب کمی دارد و به سختی می‌توان آب زیر زمینی را به سطح رساند، این کاریز به گونه ای طراحی شده است تا هدایت آب با سهولت انجام گیرد. به هنگام بازدید از شهر زیر‌زمینی کاریز کیش قطعا شگفت زده خواهید شد چراکه طراحی راهرو‌ها، معماری داخلی و مهندسی ساخت این کاریز، آنقدر تمیز و حساب شده صورت گرفته که پی به هوش بالای نیاکان ساکنین جزیره زیبای کیش خواهید برد.

 

آشنایی با 5 دیدنی برتر جزیره کیش

شهر باستانی حریره

شهر حریره از شهرهای باستانی ایران بعد از اسلام به شمار می رود که دارای قدمت 800 ساله است. آنچه نظر گردشگران را جلب خواهد کرد بقایای کلی فضای بیرونی شهر و معماری هوشمندانه و دقیق آن است. حمام عمومی، خانه‌های اعیانی، کوچه و خیابان‌های اصلی، سیستم آب وفاضلاب و سیستم خنک‌سازی و بادگیرهای بلندی در این شهر به چشم می خورد. کانال‌ها و راهروهایی  که در زیر شهر حریره کشف شده‌ هنوز کاربرد اصلی آن‌ برای باستان شناسان جای سوال است. برخی بر این عقیده اند که این راهرو‌ها برای فرار ساکنین به هنگام حمله دشمنان سواحل کیش ساخته شده است.

 

آشنایی با 5 دیدنی برتر جزیره کیش

سواحل نقره‌ فام کیش

از دیگر اماکن گردشگری جزیره کیش سواحل کیش است که ماسه‌های سفید رنگ و روشن دارد و رنگی نقره‌فام به آب دریا بخشیده است و در زیر نور آفتاب به زیبایی می‌درخشند. این سواحل با ماسه‌های سفید رنگ خود بسیار زیبا و بی نظیر است که امکان تماشای کف دریا را به گردشگران می دهد. البته نباید وجود مرجان ها را در سواحل جزیره کیش نادیده گرفت. زیرا این مرجان‌ها خاصیت شفاف‌کنندگی و تصفیه آب را دارند. سواحل جزیره کیش بسیار دنج و خلوت‌ و قطعا برای سپری کردن اوقات در محیطی آرام و زیبا مکان بسیار مناسبی خواهد بود.

 

آشنایی با 5 دیدنی برتر جزیره کیش

کشتی یونانی

تا به کنون کسی علت به گل نشستن این کشتی را نمی داند. این کشتی نسبت به سایر کشتی‌های ساخته شده در جهان شگفتی خاصی ندارد و حتی یک عیب هم دارد که به گل نشسته است. ولی ویژگی که سبب شده کشتی یونانی کیش به عنوان یکی از بهترین دیدنیهای جزیره کیش محسوب شود منظره غروب خورشیدی است که در پشت این کشتی پنهان شده و سبب سرخی دریا و آسمان شده است. تماشای غروب خورشید در کنار کشتی یونانی قطعا تجربه ای زیبا و فراموش نشدنی را برایتان به همراه خواهد داشت.

 

آشنایی با 5 دیدنی برتر جزیره کیش

نخلستان‌های جزیره کیش

بازدید از نخلستان‌های این جزیره از بخش های هیجان‌انگیز و جذاب تور کیش به شمار می رود. به حتم لم دادن زیر سایه‌های نخل‌های سر به فلک کشیده این جزیره دل انگیز خواهد بود.

گروه تورهای کیش به عنوان مجری تخصصی تورهای کیش با نازل ترین قیمت آماده ارائه خدمات می باشد. با مراجعه به سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net می توانید از پیکج های ویژه تور کیش بهره مند شوید و تور خود را به صورت آتلاین رزرو کنید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش





:: برچسب‌ها: آشنایی با 5 دیدنی برتر جزیره کیش,جاذبه های دیدنی کیش,مراکز تفریحی کیش,دیدنیهای کیش,ورزش های آبی کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: