نوشته شده توسط : ادمین

فرصت دیدن این جاذبه های کیش را در پاییز از دست ندهید

ایران را بدون شک می توان یکی از زیباترین کشورهای جهان معرفی کرد که هر چهار فصل آن جلوه ای خاصی تور کیش از مشهد از طبیعت را دارد. فصل پاییز فرصت بسیار مناسبی جهت سفر به جزیره ی کیش است. جزیره کیش از جزایر زیبای خلیج فارس به شمار می رود که در استان هرمزگان و شهرستان بندرلنگه قرار گرفته است که سالانه حدود یک میلیون گردشگر از آن بازدید می کنند. بسیاری از گردشگران کیش را با جاذبه های دیدنی و جاذبه های مدرن آن می شناسند. در این مطلب با دیدنیهای محلی جزیره کیش آشنا خواهید شد.

خانه اعیانی کیش

خانه ی اعیانی قطعا یکی از بهترین دیدنیهای تاریخی جزیره کیش محسوب می شود که در شهر حریره واقع شده است.

به هنگام بازدید گردشگران تور کیش از خانه ی اعیانی کیش قطعا مجذوب معماری ایرانی و سبک آن خواهند شد. بر طبق گفته ی باستان شناسان خانه ی اعیانی کیش به دوره ی ایلخانیان تعلق دارد. کاشی های ستاره ای شکل که در ساخت و تزئین نمای بیرونی این بنا، بکار رفته، نمایی خاص به این بنا بخشیده است.

در دوره ی ایلخانی این کاشی ها جهت ساخت تخت سلیمان و سلطانیه مورد استفاده قرار می گرفت. بر طبق این شواهد تور کیش از شیراز می توان نتیجه گرفت این کاشی ها از طرف جزیره ی کیش وارد شده اند چراکه در آن دوره این کاشی ها جزو کالاهای وارداتی بوده اند و دوم اینکه صاحب این عمارت شخصی ثروتمند بوده اند که در آن زمان توانستند خانه ی اعیانی داشته باشند و در آن زندگی کنند.

 

فرصت دیدن این جاذبه های کیش را در پاییز از دست ندهید

 

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره از دیگر جاذبه های گردشگری کیش، است که دارای 800 سال قدمت است که در فضایی به وسعت 120 هکتاری قرار گرفته است.

دوران طلایی شهر حریره کیش را می توان بین سال های 367 تا 912 هجری قمری در نظر گرفت که به عنوان ستاره ی این منطقه نیز شناخته می شده است. بقایایى در مرکز ساحل شمالى جزیره و در شهر باستانی حریره در جزیره ی کیش موجود است که به احتمال بسیار زیاد به دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامى تعلق دارد. این بقایا از وسعت 3 کیلومتر مربعی برخوردار هستند. این موضوع بیانگر این است که در روزگارى این شهر بزرگ و آباد بوده و جمعیت بسیار زیادی را در خود جای داده است.

بر طبق نتایجی که باستان‌ شناسی به دست آورده اند، محوطه باستانی حریره جزیره کیش متشکل از مجموعه ساحلی و خانه اعیانی از حمام، مسجد و قنات‌ های قدیمی است.

 

فرصت دیدن این جاذبه های کیش را در پاییز از دست ندهید

 

روستای باغو

روستای باغو از روستاهای بسیار قدیمی و زیبای جزیره ی کیش می باشد که به دور از جذابیت های مدرن و امروزی جزیره ی کیش قرار دارد.

گردشگرانی که تمایل دارند سفری به دور از شلوغی و زرق وبرق جزیره داشته باشند، روستای باغو بهترین گزینه خواهد بود.

گردشگرانی که قصد بازدید از این روستا را دارند می توانند به سمت میدان غروب جزیره ی کیش بروند و از آنجا به جاده ی روستای باغو بپیچند. راه دیگر این است که می توانند از سمت بزرگراه خلیج فارس به این روستای قدیمی دسترسی داشته باشند.

جالب است بدانید نام این روستا از نام پیرزنی 100 ساله به نام ننه باغو گرفته شده است. ننه باغو زمانی که کیش تحت تصرف نیروهای پرتغالی‌ بوده در آن زندگی می‌ کرده است. جذابیت این روستا بیشتر بخاطر فضای مثبت و صمیمی آن است.

مسجد النبی (ص) و چاه آبی قدیمی که در کنار این مسجد قرار گرفته از بخش های دیدنی این روستا به شمار می رود.

 

فرصت دیدن این جاذبه های کیش را در پاییز از دست ندهید

 

کشتی یونانی

بسیاری از گردشگران تور کیش ترجیح می هند در سفر خود به کیش از کشتی یونانی بازدید نمایند. این کشتی از حیث تاریخی جذابیت زیادی ندارد ولی به عنوان یکی از جاذبه های جزیره ی کیش به شمار می رود. این کشتی به صورت اتفاقی و به دلیلی نامشخص ناگهان در بستر خلیج فارس فرو می رود.

برخی دلیل به گل نشتن این کشتی را مه آلود بودن هوا می دانند. بیشتر گردشگران تمایل دارند لحظه غروب آفتاب تور کیش هتل شایگان را در کنار این کشتی سپری کنند چراکه نمای بسیار زیبایی از غروب آفتاب در پشت این کشتی ایجاد می شود.

 

فرصت دیدن این جاذبه های کیش را در پاییز از دست ندهید

 

نمایشگاه خزندگان

نمایشگاه خزندگان متشکل از حدود 100 خزنده ی زنده از خانواده مارسانان است که بسیار دیدنی هستند. از جمله ی خزندگانی که در این مجموعه نگه داری می شوند می توان از جمله به مارهای عظیم بوآ، پیتون آفریقا و آمازون، سوسمار ایگوانا ماداگاسکار، عقرب سیاه امپراتور آفریقا، مار پرنده ی تایلند، عنکبوت‌ های بزرگ و پرنده خوار برزیلی اشاره کرد. نمایشگاه خزندگان جزیره کیش در خیابان فردوسی و جنب پارک آهوان واقع شده است.

 

فرصت دیدن این جاذبه های کیش را در پاییز از دست ندهید

 

آکواریوم های پهناور کیش

آکواریوم های پهناور کیش از بخش های دیدنی و جذاب کیش است که مانند یک آکواریومی پهناور است که از گونه های مختلف ماهیان تشکیل شده است که گردشگران این فرصت را خواهند داشت تا از آن بازدید نمایند. توصیه می شود سری به اسکله بزنید و از تماشای زیستگاه ماهی های در آب های خلیج فارس لذت ببرید.

همچنین امکان غواصی و سوار شدن بر قایق های شیشه ای برای علاقه مندان و گردشگران فراهم شده است. و بازدیدکنندگان قادر خواهند بود از نزدیک شاهد زیبایی های زیر دریای خلیج فارس باشند.

 

فرصت دیدن این جاذبه های کیش را در پاییز از دست ندهید

 

کاریز کیش

از دیگر دیدنیهای جذاب کیش که گردشگران تور کیش در برنامه ی سفر خود می بایست قرار دهند، کاریز کیش است که آب مورد نیاز ساکنین جزیره را تامین می کرده است. کاریز کیش 45 متر ارتفاع دارد و همین ویژگی این بنا را منحصر بفرد کرده است.

کاریز کیش دارای 15 کیلومتر طول است که در طول دو رشته از منطقه ی صفین و فرودگاه تا محل فعلی مجموعه فرهنگی و تفریحی شهر زیرزمینی کیش کشیده شده است. این دو رشته در محل این شهر زیرزمینی به سه رشته تبدیل و سپس به یک رشته تبدیل می شوند و به شهر قدیمی حریره می ریزند.

وجود سقف 8 متری که با سنگواره، صدف و مرجان ها مزین شده است جذابیت این بنا را دو چندان کرده است. این مرجان ها در حدود 260 تا 560 میلیون سال قدمت دارند و به عنوان یکی از بهترین دیدنیهای کیش به حساب می آید.

جهت کسب اطلاع از تورهای لحظه آخری و آفر تور کیش با گروه تورهای کیش همراه باشید. همچنین با مراجعه به سایت تور کیش https://تورکيش.net می توانید از قیمت های ویژه تور کیش مطلع شوید.

 

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد





:: برچسب‌ها: فرصت دیدن این جاذبه های کیش را در پاییز از دست ندهید,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش,بهترین قیمت تور کیش,تور ارزان کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: